Project demurrage Tata Steel

Project demurrage Tata Steel

Demurrage kosten worden gemaakt als schepen niet snel genoeg worden gelost, dan is de ontvangende partij een boete verschuldigd aan de rederij. Dit probeert men bij Tata natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen, dit drukt namelijk direct op de winst van het bedrijf. Met een kernteam van 5 personen werken we aan 20 verbeterende projecten. Practicon begeleidt onder andere de volgende projecten:

Korte termijn planning  

Doordat de afdeling een logistieke afdeling is met meerdere mogelijkheden om grondstoffen te transporteren zijn er op dagbasis regelmatig kansen om onderhoud uit te voeren. Door deze kansen te pakken hoeven te installaties minder vaak gepland stil gezet te worden, hierdoor blijven de installaties beschikbaar voor het lossen van de schepen. 

Predictief onderhoud

Door analyse en een verschuiving op de PF-curve kunnen (grotere) storingen worden voorkomen. Op deze manier zijn installaties betrouwbaarder en kunnen schepen zonder verstoringen worden gelost.

Volume en scheefloop verbetering transportbanden

 Door een upgrade van een aantal sensoren kunnen de scheeflopen teruggedrongen worden en het productvolume op de transportbanden verhoogd worden. Hiermee kan er dus in hoger tempo gelost worden, verwachting is dat er een verbetering van 10-20% bereikt zal worden. 

 

 

Geen tijd om te bellen? Wij bellen je graag terug.

Interesse in een van onze diensten? Laat gerust je telefoonnummer achter. Dan bellen we je graag terug!

Direct telefonisch contact met Practicon.

Direct telefonisch contact met de professionals van Practicon. Gelijk antwoord op al jou vragen.

Bel ons tussen 13:00 en 17:00 voor gegarandeerd antwoord.

Bel Practicon